شنبه 15 اردیبهشت 1403

 

فرماندار بندرانزلی :

یکی از وظایف مهم ما تأمین امنیت برای مردم است 

 

امیر محمدپور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان :

 ارائه طرح جامع پدافند غیرعامل به شهرستان ها در آینده نزدیک انجام می شود.

 

 
 
 
 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرانزلی دکتر میرشمس مومنی زاده فرماندار بندرانزلی در جلسه شورای پدافند غیرعامل که با حضور امیر محمدپور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان در این فرمانداری برگزار شد بر ارائه خدمات مطلوب برای مردم تأکید کرد و گفت : از مسئولیت های بسیار مهم ما در قدم اول امور جاری تأمین امنیت برای مردم است . که در مقوله امنیت ملی معتقدم بحث پدافند غیرعامل از اهمیت خاصی برخوردار است . بنابراین باید بکوشیم تا ساختار آن در شهرستان فعال تر عمل کند . لذا باید با تشکیل کمیته هایی بر اساس آئین نامه های اجرایی پیش بینی شده در عملیاتی شدن آن اقدام کنیم .

فرماندار بندرانزلی افزود : امنیت عمومی به معنای تأمین جان و مال انسان ها است و این وظیفه و حفاظت از زیرساخت ها و زیربناها بر عهده مسئولین است . که باید با جدیت به آن توجه شود و در این خصوص برنامه ریزی و اقدام انجام گیرد که لازمه آن شناسایی تهدید ها و راهکارهای پدافندی برای آن است و برای دستیابی به این منظور نیازمند یک طرح جامع پدافند غیرعامل هستیم که با مطالعه بیشتر و دقیق دستگاه ها قابل اجرا است .

در ادامه این جلسه  امیر محمدپور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان به تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی اشاره کرد و گفت : تهدیدهای طبیعی که شامل حوادث طبیعت است و در بحث مقابله با حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی شده و در رفع آن اقدام می شود . ولی تهدیدهای غیرطبیعی که توسط انسان که غالباً  دشمنان هستند بوجود می آید ، بحثی امنیتی است و وظیفه ما در این حوزه پیشگیری و دفاع است .

وی هدف از پدافند غیرعامل و ضرورت آن را خاطر نشان کرد و افزود : مهمترین رسالت ما در این حوزه حفظ جان و مال مردم ، حفاظت از زیرساخت ها و کاهش آسیب پذیری است .

محمدپور به اهمیت شهرستان بندرانزلی از نظر ژئوپلیتیک اشاره کرد و گفت : وجود مرز دریایی ، پایگاه های قوای مسلح ، تأسیسات حیاتی و حساس در منطقه چون بندر ، منطقه آزاد و موقعیت کریدور شمال جنوب از شاخصه هایی است که اهمیت شهرستان را در بحث پدافند غیرعامل بیش از پیش نمایان می کند و باید برای آن برنامه ریزی کرد و توجه داشت که این شهرستان در معرض تهدیدات خارجی اعم از تهدیدات بیوتروریسم ، وجود اتباع بیگانه و گیاهان مخرب چون سنبل آبی نیز هست و ضرورت دارد با مطالعه و برنامه ریزی صحیح در مقابله با آن بکوشیم که تاکنون اقدامات خوبی هم انجام شده است .

وی همچنین از ارائه طرح جامع پدافند غیرعامل به شهرستان ها در آینده نزدیک خبر داد .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna